akolou8wntas-ton-ixo-tou-nei

Η Κωνσταντίνα, μεσήλικη πια, ξεφυλλίζει τις σελίδες της ζωής της και θυμάται… Γυρίζει πίσω το χρόνο, όταν στα δεκαοχτώ της ερωτεύτηκε ένα Γερμανό μουσικό με ελληνικές ρίζες, τον Χέρκελ και άφησε πίσω της το νησί και τους δικούς της ανθρώπους για να τον ακολουθήσει στην πατρίδα του. Είκοσι χρόνια έζησε στη Γερμανία και μέσα σ’ αυτά τα χρόνια έγινε μάνα, γυναίκα επιθυμητή, ώριμη και με προσωπικότητα. Μεταμορφώθηκε θεαματικά στην περίφημη σοπράνο, Κονστάνς! (από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Βιβλίο Ανόθευτη αγκαλιά
Συγγραφέας Ελισάβετ Ιακωβίδου
Κατηγορία
Ρομαντικό μυθιστόρημα
Εκδότης Τσουκάτου
Συντάκτης: Πάνος Τουρλής

Ένα μυθιστόρημα χωρίς περαιτέρω απαιτήσεις, επιφανειακό, μονοδιάστατο και ρηχό.

Η Κωνσταντίνα φεύγει από το νησί, έχοντας γνωρίσει τον έρωτα στο κορμί και στο βλέμμα του μουσικού Γερμανού Χέρκελ. Σοκ όταν μετά τον γάμο τους ζει στο Βερολίνο: άλλοι άνθρωποι, άλλα ήθη, άλλες συνήθειες, άλλο κλίμα, πουθενά ήλιος, χαρά, διασκέδαση, ξενύχτι. Ο Χέρκελ, ένας σοβινιστής αλκοολικός με σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, ζηλεύει παθολογικά τη γυναίκα του αλλά αναγκάζεται να τη συστήσει στον κύκλο του και τελικά σπουδάζει μουσική και αξιοποιεί στο μέγιστο τη φωνή της. Γίνεται η διάσημη σοπράνο Κονστάνς και παγκοσμίως γνωστή. Αρχίζει να απομακρύνεται από τον άντρα της, να μεγαλώνει, να εξελίσσεται αλλά ο Χέρκελ την καταστρέφει ψυχολογικά. Μετά από χρόνια και τρία παιδιά, δύο απόπειρες αυτοκτονίας του και αυτή στο απόγειο της καριέρας της, η ζωή της αλλάζει την πορεία μια για πάντα.

Μάλιστα, μάλιστα. Ελάχιστες ζωντανές σκηνές, ελάχιστη δράση, τα ίδια συναισθήματα και σκέψεις ξανά και ξανά, οι ήρωες σκέφτονται και ξανασκέφτονται και η συγγραφέας απλώς αφηγείται την ιστορία χωρίς να αγαπήσει τους ήρωές της, να αγκαλιάσει τα δημιουργήματά της, να τους φτιάξει μια εικόνα, έναν χαρακτήρα, ένα συναίσθημα, ένα κάτι ενιαίο, για να γεμίσουν όλα αυτά τα άδεια, μονότονα δέκα χρόνια προσαρμογής της Κωνσταντίνας στο Βερολίνο, αψυχολόγητες ενέργειες και κινήσεις, πρόχειρες εξελίξεις, ο νοηματικός ειρμός μιας παραγράφου σπάει αδιευκρίνιστα σε δύο και τρεις παραγράφους, δυστυχώς μια γυναικεία γραφή άτονη και χαλαρή, με ελάχιστα καλολογικά στοιχεία που κι αυτά δεν σώζουν την κατάσταση.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *