108178959_732220757320762_8400070781092739012_n

Γιατί ο Ματίας Χέγκελ παραμένει στη φυλακή για ένα έγκλημα που, όπως όλα δείχνουν, δεν έκανε; Γιατί η δημοσιογράφος Γιούλα Άνζοργκε προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητά του και τι συνέπειες θα έχει αυτό στη ζωή της; Τι συνέβη με τον αδερφό της, Μόριτς, πριν δυο χρόνια στο Μπουένος Άιρες; Πόσο εφικτό είναι να καταλάβει κάποιος τον χαρακτήρα και τις συνήθειες κάποιου απλώς ακούγοντας τη φωνή του; Αυτά και άλλα ερωτήματα απαντώνται στο πρώτο βιβλίο μιας σειράς γεμάτης αγωνία, ανατροπές και εκπλήξεις.

Βιβλίο Ακοή 
Τίτλος πρωτοτύπου Auris 
Συγγραφείς Vincent Kliesch, Sebastian Fitzek
Μεταφραστής Χρύσα Μπανιά
Κατηγορία
 Αστυνομικό μυθιστόρημα
Εκδότης Λιβάνης
Συντάκτης: Πάνος Τουρλής

Το μυθιστόρημα ξεκινάει με την ομηρία δύο μικρών παιδιών μέσα στο σπίτι τους, την οποία αναλαμβάνει ο Ματίας Χέγκελ, καθηγητής στον τομέα της δικανικής γλωσσολογίας, με ειδίκευση στην παροχή ακουστικών αποδείξεων και στη φωνητική εγκληματολογία («αφοσιώνεται στο φωνητικό DNA του δράστη: διάλεκτοι, αποχρώσεις του τόνου, συχνότητες της φωνής, λάθη στην ομιλία»). Σε αυτό βοηθάει η τέλεια ακοή του που θυμίζει νυχτερίδα, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοί του να τον αποκαλούν Auris (η λατινική λέξη για το αυτί). Συνεργάζεται ως σύμβουλος με την Εθνική Υπηρεσία Δίωξης Εγκλήματος της Γερμανίας και αμέσως μετά το πέρας της ομηρείας παραδέχεται τη δολοφονία μιας γυναίκας!

Δύο χρόνια νωρίτερα, στο Μπουένος Άιρες, τα αδέλφια Γιούλα και Μόριτς Άνζοργκε επισκέπτονται τον τάφο της Εύας Περόν σ’ ένα ταξίδι που τους κρατάει μακριά από τα οικογενειακά τους προβλήματα. Η Γιούλα εργάζεται ως δημοσιογράφος σε ραδιόφωνο και γράφει στο προσωπικό της blog άρθρα για αληθινά εγκλήματα ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να συνέλθει από τα άσχημα γεγονότα που έζησε στην Αργεντινή. Στον ελεύθερο χρόνο της, συνομιλεί σε chat με τον άγνωστο, ανώνυμο χάκερ με το ψευδώνυμο Αδριανός και αναζητά στοιχεία για την υπόθεση του Ματίας Χέγκελ που έχει πλέον καταδικαστεί σε ισόβια. Τα στοιχεία και η ίδια η συμπεριφορά του Χέγκελ είναι αλλοπρόσαλλα και αντικρουόμενα κι αυτό της τραβάει την προσοχή για μια νέα έρευνα. Ποιος είναι όμως ο Αδριανός και γιατί τη βοηθάει σε όλο αυτό; Πώς ξέρει τόσες πληροφορίες για τον Χέγκελ και πώς απέκτησε στοιχεία που ίσως αποδεικνύουν την αθωότητα του καθηγητή; Ποιος είναι ο μυστηριώδης άντρας που άρχισε να απειλεί τη δημοσιογράφο για να αποσυρθεί από την υπόθεση και να μην τη σκαλίσει περισσότερο; Γιατί ο Χέγκελ επιμένει στην ενοχή του και στον εγκλεισμό στη φυλακή; Πώς μπλέκεται στην ιστορία ο ετεροθαλής αδελφός της Γιούλα, Ελίας, που έχει εισδύσει σε σκοτεινά κυκλώματα;

Η ιστορία είναι άκρως ενδιαφέρουσα, με διαρκείς αποκαλύψεις και αναπάντεχες εκπλήξεις, απόλυτα συνδεδεμένη με το δεύτερο (μην πω και το τρίτο) βιβλίο της σειράς. Ο Ματίας Χάγκελ μέσα από τη φυλακή δεν μπορεί να κάνει πολλά, αφήνοντας έτσι άφθονο χώρο δράσης στη Γιούλα Άνζοργκε, η οποία, ως προσωπικότητα, είναι άκρως ενδιαφέρουσα μεν, απλώς περίμενα μια τόσο πρωτότυπη ιδέα για ντετέκτιβ να έχει και μεγαλύτερο ρόλο στη διαλεύκανση της υπόθεσης. Όσο όμως προχωρούσε η ιστορία και δίνονταν απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα μόνο και μόνο για να δώσουν αυτά τη θέση τους σε καινούργια, διαπίστωσα πως η πλοκή είναι εντελώς διαφορετική απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς. Δεν έχουμε φόνους και επίλυση από ντετέκτιβ αλλά μια πιο προσωπική ιστορία δύο ανθρώπων, εκ των οποίων ο ένας δείχνει να έπεσε θύμα εκβιασμού και ο άλλος να οδηγείται σε μια μεγάλη αλήθεια γύρω από το παρελθόν του. Όταν αυτοί οι δύο χαρακτήρες μάλιστα ενώνουν τις δυνάμεις τους, έστω και με τον τρόπο που το παρουσιάζουν οι συγγραφείς, για να αποκαλύψουν τις πραγματικές συνθήκες ενός εγκλήματος η πλοκή γίνεται πιο πυκνή και συναρπαστική, με τις ανατροπές να έρχονται η μία πίσω από την άλλη όσο πλησιάζουμε προς το τέλος. Χάρηκα που κάποιος έχει μια πιο σκοτεινή πλευρά και που ξεφεύγουμε αρκετά από την οικεία και πεπατημένη δομή των περισσότερων αστυνομικών μυθιστορημάτων, επομένως θα περιμένω με μεγάλη αγωνία να έρθουν στα χέρια μου και οι δύο επόμενοι τίτλοι της σειράς ώστε να απολαύσω περισσότερο τη σχεδιαστική μεγαλοφυία δύο σημαντικών ανθρώπων της αστυνομικής λογοτεχνίας.

Η «Ακοή» είναι το πρώτο μυθιστόρημα μιας σειράς βιβλίων με πρωταγωνιστές έναν ντετέκτιβ προικισμένο με υπερφυσική ακοή και μια δημοσιογράφο που προσπαθεί να συνέλθει από μια οικογενειακή τραγωδία. Η υπόθεση που προσπαθεί να επιλύσει η δεύτερη για να αθωώσει τον πρώτο έχει πολλά περισσότερα παρακλάδια απ’ όσα φαίνονται με την πρώτη ματιά και μάλιστα τη συνδέουν σχεδόν άρρηκτα με τον άνθρωπο που προσπαθεί να σώσει από μια δικαστική πλάνη. Αγωνία, εκπλήξεις, παιχνίδι γάτας και ποντικιού και ένα (προσωρινό) τέλος που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο δεύτερο βιβλίο είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός μυθιστορήματος που με ξενύχτησε, έπαιξε με το μυαλό μου και με άφησε σε αγωνία για τη συνέχεια.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *